Громадський простір біля Будинку органної та камерної музики/Костелу Марії Магдалини : думки та рішення

Команда проекту «Вулиця для всіх» поширює досвід партисипативного планування на інші об’єкти,що знаходяться на вулиці Степана Бандери.

Сьогодні відбулося обговорення, які мали на меті визначити основні характеристики простору біля Будинку органної та камерної музики, за адресою вул. С. Бандери, 8.

На зустріч були запрошені всі зацікавлені сторони, люди, які є користувачами простору та хочуть покращити його наповнення, функціональне забезпечення.

Учасниками обговорення інтересів та побажань зацікавлених сторін щодо реконструкції громадського простору біля Будинку органної та камерної музики стали представники Львівської міської ради (Інститут просторового розвитку, Управління архітектури, Галицька районна адміністрація), представники Костелу Марії Магдалини, студенти НУ”Львівська Політехніка”, журналісти, та громадські активісти.

Дискусії виникали на кожному блоці заявленого обговрення. Кожен присутній мав змогу висловити свої побажання щодо майбутнього простору: його функціонал та особливості цільової аудиторії користувачів. Звісно, зазначали про недопустимі споруди на території громадського простору: МАФи та сучасні фонтани, тощо.

Переважна більшість учасників обговорення погодилися з таким переліком недоліків простору, який зараз існує біля Будинку органної та камерної музики: велика кількість припаркованих авто, недостатнє озеленення, незручність використання простору для маломобільних груп населення, вузькі тротуари вулиць Бандери та Професорської.

Звісно були зафіксовані ідеї щодо сильних сторін простору, серед таких визначили особливості несучасності простору та наявність унікальних декоративних матеріалів, зокрема мозаїчної бруківки, яка є зручною для пішоходів.
Детальний опис обговорення за посиланням goo.gl/MG6wvl

Досвід реалізації проекту - основа для нових ініціатив

Сьогодні команда проекту «Вулиця для всіх» брала участь у воркшопі «Район зелених технологій» та розповідала про позитивні аспекти попереднього планування та проблеми, на які варто звернути увагу під час реалізації проекту планування простору - Рясне, на основі планування вулиці Степана Бандери.

Було визначено, що в рамках реалізації ініціативи «Район зелених технологій», потрібно буде зосередитися забезпеченням якісного попереднього планування, як було зроблено під час проектування вулиці Степана Бандери. На думку німецького експерта Клауса Хоппе, Німеччина 30 років поступово напрацьовувала досвід попереднього «неформального» планування у сфері планування мікрорайонів.

Штефан Габі, менеджер проекту «Вулиця для всіх», розповів про ефективні практики залучення мешканців, бізнесу та громадських організацій у процес планування громадського простору вулиці Степана Бандери, які були реалізовані протягом 2016 року в рамках проекту. Говорили про важливість правильного позиціювання ролей в проекті, про визначення модераторів, виконавців та ідейників, їхні обов’язки та компетенції.

Важливим аспектом реалізації нового українсько-німецького проекту має бути якісна комунікація всіх підрозділів та членів команди проекту у Львові та Фрайбургзі. Потрібно залучати всі відповідні підрозділи у процес планування та користуватися попередніми напрацюваннями задля ефективного та якісного втілення змін.

 

Urban Café: Основні принципи планування вулиць від Торбена Хайнемана

Проект “Вулиця для всіх” має на меті створити прецедент налагодження комунікації між мешканцями, підприємцями та владою міста під час реконструкції міського простору.

На прикладі однієї львівської вулиці учасники спільно здійснюватимуть процес планування, особливостями якого є активне залучення усіх зацікавлених сторін.

19 грудня на зустрічі щодо обговорення реконструкції вулиці Степана Бандери проекту “Вулиця для Всіх” були представлені базові принципи планування міста та три ескізні варіанти для вулиці. 

Головною передумовою планування вулиць має бути інтегрований підхід, тобто вулиця не розглядається як окрема транспортна артерія, а як частина громадського простору міста, пристосована до потреб всіх користувачів.

Також мешканці та користувачі вулиці вважають важливим критерієм під час планування та вибору варіантів облаштування вулиць покращення екології, тобто збереження озеленення вулиці і, за потреби, планування нового озеленення, зменшення шуму та вібрації.

Учасники наполягали на пріоритетності пішоходів і громадського транспорту перед приватними авто та велорухом. Також зазначили, що громадський транспорт потребує вдосконалення логістики, а для автомобілістів мають бути впорядковані місця для паркувань.

Також учасники зустрічі акцентували увагу на безпеці вулиць - це вільний, регульований проїзд, правильно сплановані пішохідні переходи, використані якісні матеріали і контроль якості виконання будівельних робіт.

Результати обговорень показують значну стурбованість львів’ян питанням транспорту в місті простором вулиць. Сталий розвиток міста повинен грунтуватися на принципах інтегрального підходу та включати стратегію сталої мобільності. Початок напрацювання якої вже покладено.

В другій половині зустрічі учасники мали змогу ознайомитися та обговорити три варіанти облаштування вулиці С.Бандери. Були задані питання для розуміння певних деталей планування, а також обговорені деякі елементи, як наприклад, покриття вулиці та вирубка дерев. Половина учасників зустрічі були за збереження автентичного покриття, аргументуючи свою думку тим, що має бути збережена історична спадщина. Інші 50% учасників були за асфальтне покриття безпечнішим та таким, що менше зумовлює шум та вібрації на вулиці. 

Партисипативне планування вулиці Степана Бандери продовжується. Зацікавлені сторони приходять та наводять свої аргументи за і проти конкретних рішень, які представлені в різних варіантах. Висловлюють конструктивні та раціональні ідеї. Після збору цих ідей команда планувальників продовжить доопрацювання варіантів реконструкції та зможе представити якісніші плани. В той же час команда Інституту міста буде продовжувати інформувати всіх зацікавлених, організовувати обговорення та дискусії, співпрацювати з усіма, в інтересах розробки Вулиці для всіх.

Платформа для обговорення кращих практик інтегрованого підходу планування міських просторів

Під час конференції німецькі та українські представники всіх рівнів влади, а також представники громадських організацій та громадянського суспільства отримали актуальну інформацію, про те, який вплив може мати інтегрований підхід на розвиток міста та окремих його кварталів; а також мали змогу взяти участь в обміні досвідом та обговоренні кращих практик.

Передумовами проведення конференції є виклики, які стоять перед українськими муніципалітетами, зокрема: виважене облаштування публічного простору, ремонт та модернізація вулиць та інфраструктурних мереж, ремонт будівель. Зростає необхідність врахування соціальних аспектів розвитку міст, сприяння розвитку культурного життя, покращення якості життя загалом. Одночасно міста реформують свої адміністративні процеси, чим також сприяють хорошому міському та муніципальному розвитку. Задля настільки комплексних питань, було розроблено методику інтегрованого міського розвитку.

Цей підхід до містопланування означає узгодження дій суб’єктів розвитку міст з різних сфер: економіки, освітнього сектора, громадянського суспільства та ін. Завдяки цьому, представники різних груп інтересів беруть участь в плануванні та реалізації міських проектів. В результаті такого підходу до планування, набагато легше уникнути конфліктів, сприяти розробці нових ідей та заручитися підтримкою змін в місті. На жаль, багатьом містам, окрім коштів та спеціалістів, також бракує вдалого досвіду у реалізації інтегрованого планування розвитку міст, часто методики реалізації такого підходу є не надто відомими.

Проект "Вулиця для всіх" є прикладом інтегрованого розвитку міста, партисипативного планування громадського простору - вулиці Степана Бандери у Львові. Представники команди проекту - Максим Терлецький та Торбен Хайнеман представили досвід реалізації проекту, розповіли про особливості залучення різних зацікавлених сторін у процес планування.
Нашим досвідом зацікавилися інші міста України. Сподіваємося, що скоро міське планування в Україні буде сталим та відповідатиме принципам інтегрованого розвитку. 

Головні принципи цього процесу сформульовані Лейпцизькій хартії сталого розвитку європейських міст. Хартія зокрема описує економічне процвітання, соціальну рівність, здорове навколишнє середовище, задоволення культурних потреб, як різні аспекти сталого розвитку. Досягнення цих цілей можливе шляхом створення цілісних стратегій і скоординованих дій всіх осіб і установ, що беруть участь в розвитку міст, навіть поза межами окремих громад.

Управління транспорту та зв’язку міської ради оцінює варіанти облаштування вул. С. Бандери

29 листопада в рамках проекту «Вулиця для всіх» було проведено зустріч із працівниками управління транспорту та зв'язку, на якій ми обговорили 3 варіанти можливого облаштування руху на вулиці.

Найбільш оптимальним, на думку працівників управління транспорту, є 2 варіант.

Саме цей варіант дозволить запобігти потенційним коркам на вулицях. Негативним аспектом цього варіанту є те, що може бути конфлікт водіїв автомобілів та велосипедистів. Однак, велика кількість велосипедистів на вулиці буде сприяти тому що автомобілі будуть їхати повільніше і це зробить рух та перебування на вулиці безпечнішим.

Перший варіант, на їхню думку, може призвести до появи заторів, особливо в разі поломки громадського транспорту.

Третій варіант, незважаючи на безліч позитивних аспектів, серед яких висадка нових дерев, має негативну сторону - велодоріжка, яка розміщена на тротуарі суттєво зменшує простір для пішоходів.

На думку працівників управління, всі варіанти є хорошими та враховують інтереси різних зацікавлених сторін. Хорошим є те, що паркування автомобілів буде розміщено між деревами, в кожному варіанті передбачена велодоріжка, бо щодня близько 1200 велосипедистів проїжджають вулицею; зупинки громадського транспорту є піднятими на висоту, достатню для того, щоб маломобільні групи населення могли безперешкодно користуватися громадським транспортом.

Скачать новые шаблоны Joomla!