Платформа для обговорення кращих практик інтегрованого підходу планування міських просторів

Під час конференції німецькі та українські представники всіх рівнів влади, а також представники громадських організацій та громадянського суспільства отримали актуальну інформацію, про те, який вплив може мати інтегрований підхід на розвиток міста та окремих його кварталів; а також мали змогу взяти участь в обміні досвідом та обговоренні кращих практик.

Передумовами проведення конференції є виклики, які стоять перед українськими муніципалітетами, зокрема: виважене облаштування публічного простору, ремонт та модернізація вулиць та інфраструктурних мереж, ремонт будівель. Зростає необхідність врахування соціальних аспектів розвитку міст, сприяння розвитку культурного життя, покращення якості життя загалом. Одночасно міста реформують свої адміністративні процеси, чим також сприяють хорошому міському та муніципальному розвитку. Задля настільки комплексних питань, було розроблено методику інтегрованого міського розвитку.

Цей підхід до містопланування означає узгодження дій суб’єктів розвитку міст з різних сфер: економіки, освітнього сектора, громадянського суспільства та ін. Завдяки цьому, представники різних груп інтересів беруть участь в плануванні та реалізації міських проектів. В результаті такого підходу до планування, набагато легше уникнути конфліктів, сприяти розробці нових ідей та заручитися підтримкою змін в місті. На жаль, багатьом містам, окрім коштів та спеціалістів, також бракує вдалого досвіду у реалізації інтегрованого планування розвитку міст, часто методики реалізації такого підходу є не надто відомими.

Проект "Вулиця для всіх" є прикладом інтегрованого розвитку міста, партисипативного планування громадського простору - вулиці Степана Бандери у Львові. Представники команди проекту - Максим Терлецький та Торбен Хайнеман представили досвід реалізації проекту, розповіли про особливості залучення різних зацікавлених сторін у процес планування.
Нашим досвідом зацікавилися інші міста України. Сподіваємося, що скоро міське планування в Україні буде сталим та відповідатиме принципам інтегрованого розвитку. 

Головні принципи цього процесу сформульовані Лейпцизькій хартії сталого розвитку європейських міст. Хартія зокрема описує економічне процвітання, соціальну рівність, здорове навколишнє середовище, задоволення культурних потреб, як різні аспекти сталого розвитку. Досягнення цих цілей можливе шляхом створення цілісних стратегій і скоординованих дій всіх осіб і установ, що беруть участь в розвитку міст, навіть поза межами окремих громад.

Управління транспорту та зв’язку міської ради оцінює варіанти облаштування вул. С. Бандери

29 листопада в рамках проекту «Вулиця для всіх» було проведено зустріч із працівниками управління транспорту та зв'язку, на якій ми обговорили 3 варіанти можливого облаштування руху на вулиці.

Найбільш оптимальним, на думку працівників управління транспорту, є 2 варіант.

Саме цей варіант дозволить запобігти потенційним коркам на вулицях. Негативним аспектом цього варіанту є те, що може бути конфлікт водіїв автомобілів та велосипедистів. Однак, велика кількість велосипедистів на вулиці буде сприяти тому що автомобілі будуть їхати повільніше і це зробить рух та перебування на вулиці безпечнішим.

Перший варіант, на їхню думку, може призвести до появи заторів, особливо в разі поломки громадського транспорту.

Третій варіант, незважаючи на безліч позитивних аспектів, серед яких висадка нових дерев, має негативну сторону - велодоріжка, яка розміщена на тротуарі суттєво зменшує простір для пішоходів.

На думку працівників управління, всі варіанти є хорошими та враховують інтереси різних зацікавлених сторін. Хорошим є те, що паркування автомобілів буде розміщено між деревами, в кожному варіанті передбачена велодоріжка, бо щодня близько 1200 велосипедистів проїжджають вулицею; зупинки громадського транспорту є піднятими на висоту, достатню для того, щоб маломобільні групи населення могли безперешкодно користуватися громадським транспортом.

Прес-конференція : Презентація варіантів облаштування руху на вул. С. Бандери

Детальне обговорення трьох варіантів облаштування руху на на вулиці Степана Бандери  за участі менеджерів проекту від Інституту міста, експертів ЛКП «Інститут просторового розвитку»  та представників усіх зацікавлених сторін процесу змін на вул. С. Бандери.

Обговореня трьох ескізних  поперечних профілів та ескізних  варіантів  плану частини вулиці, у вигляді 3D картинки.

Робота триває у таких напрямках:

  • проведення дослідження транспортних, пішохідних потоків і припаркованих автомобілів (дослідження охоплює інтенсивність потоку на тротуарах, переходах, аналіз потреб паркування та підрахунок транспорту).
  • розширення плану вулиці (після цього мешканці, експерти та зацікавлені сторони зможуть детальніше зрозуміти, як буде виглядати вулиця та обрати найкращий варіант).

На зустрічі, представники  частини стейкхолдерів, а саме велосипедисти, маломобільні особи та мешканці вулиці, які мають дітей - підтримали перший варіант облаштування руху на вулиці.

Заначимо, що перший варіант передбачає лише дві смуги руху, які будуть спільними для громадського транспорту та автомобілів. Там також заплановані дві велосмуги на дорозі, збереження дерев та облаштування паркомісць між деревами та широкі тротуари. У цьому варіанті велосмуги будуть підніматися в місцях зупинок громадського транспорту так, щоб посадкова платформа була на одному рівні з входом до трамваїв.

Обговорення трьох варіантів облаштування руху на вул. С. Бандери: побажання та ідеї мешканців вулиці

Мешканці вважають 1 варіант облаштування руху на вулиці таким, який враховує всі їхні інтереси. 2 та 3 варіанти можуть створити проблеми для людей, які проживають на вулці.

Основні переваги першого варіанту облаштування вулиці,на думку мешканців:

  • менше вібрації
  • добре що саме 2 смуги руху автомобілів
  • широкий тротуар
    збережені дерева
  • мешканці, які мають автомобіль вважають цей варіант найбільш оптимальним
  • дозволяє зберегти максимальний простір для пішоходів, особливо біля входів у підвали, яких є багато на вулиці

Urban Cafe : обговорення дизайнерської концепції вулиці Степана Бандери

Про досвід облаштування вулиць міста від іноземних експертів: Відень, Амстердам, Ляйпціг

Тема асфальтування вулиці Бандери в тому чи іншому контексті підняли усі три присутні експерти – німецький урбаніст, один з координаторів проекту «Вулиця для всіх» Штефан Габі, нідерландський експерт з містопланування Кейс Ван Райвен і викладач Львівської Політехніки Антон Коломєйцев.

Тема обговореня: озеленення вулиці. Найважливіше, на думку експертів, зробити його гармонійним і таким, що б підкреслювало ключові історичні об’єкти на вулиці Степана Бандери.

Облаштування громадського простору вулиці. Він, на думку присутніх, має бути універсальним і пристосованим до потреб кожного мешканця.

Учасники Urban Cafe запропонували максимально зменшити кількість МАФів і торгових точок, розташованих вздовж вулиці, зробити довшими зупинки, а велодоріжки – акуратнішими.

Скачать новые шаблоны Joomla!